.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بي توجهي مسئولان و اعتراض عضو شوراي شهر
عبدالرضا چراغعلي عضو شوراي اسلامي شهر گرگان و رييس كميسيون فرهنگي ، اجتماعي . زيست شهري اين شورا طي نامه اي به رييس شورا به بي توجهي مسئولان شهرستان گرگان در حل مشكلات اين شهر و همچنين عدم جذب اعتبارات لازم در مقايسه با ديگر شهرهاي استان اعتراض كرد
بي توجهي مسئولان و اعتراض عضو شوراي شهر

عبدالرضا چراغعلي عضو شوراي اسلامي شهر گرگان و رييس كميسيون فرهنگي ، اجتماعي . زيست شهري اين شورا طي نامه اي به رييس شورا به بي توجهي  مسئولان شهرستان گرگان در حل مشكلات اين شهر و همچنين عدم جذب اعتبارات لازم در مقايسه با ديگر شهرهاي استان اعتراض كرد و خواستار پيگيري اين موضوع و برخورد با مسببان امر شد .
وي در اين نامه آورده است :
همانگونه كه مستحضريد گرگان با پيشينه غني تاريخي و فرهنگي يكي از مهم ترين شهرستان هاي شمال كشور بوده و از دلايل اصلي جهت توجيه مسئولان ذيربط به منظور تشكيل استان جديد ، سابقه تاريخي ، فرهنگي ، جمعيت ، توانمندي ها و .. گرگان زمين بود.
در اين بين انتظار مي رفت بعد از شكل گيري استان جديدالتاسيس گلستان علاوه بر محروميت زدايي از نقاط  مختلف استان به گونه اي عمل مي شد تا گرگان نيز با تكيه بر ويژگي هاي خاصش و قابليت هاي مختلف در زمينه هاي متعدد بتواند نگين شمال كشور به آنچه كه استحقاقش را دارد دست يابد.
اما گويي هر چه مي گذرد اين اميد دست نيافتني تر و گرگان بيش از پيش با توجه به جمعيت و ديگر قابليت هايش بيشتر به حاشيه رانده مي شود . اين در حالي است كه اين شهر در بسياري از موارد با همان امكانات سابق شهرستان به كل استان نيز خدمات مي دهد.
متاسفانه با كم توجهي بسياري از ادارات كل به موضوع جمعيت گرگان و مشكلات خاص آن در تخصيص اعتبارات ، تعلل بعضي از مسئولان ادارات شهرستان ، عدم پيگيري لازم از سوي فرمانداري و نماينده محترم مجلس ؛ عدم بازخواست مسئولان توسط نهادهاي ذيربط و .. هر چه مي گذرد وضعيت اين شهرستان در شاخص هاي مختلف بحراني تر مي شود.
به عنوان نمونه نگاهي كوتاه به ميزان اعتبار طرح هاي افتتاحي در دهه فجر سال 85 و هفته دولت 86 در حوزه شهرستان گرگان و مقايسه آن با ديگر شهرستانها بيش  از پيش نشان دهنده كم توجهي ها به گرگان و از سوي ديگر تعلل از طرف مسئولان ذيربط گذشته و حال است اما مشاهده تازه ترين آمار منتشر شده از ميزان تسهيلات پرداختي به بنگاه هاي كوچك و زودبازده در شهرستان هاي مختلف طي سال 85 و نيز اول فروردين تا پايان مرداد سال جاري عمق فاجعه را بيش از پيش نمايان مي سازد.
ميزان تسهيلات از اين محل در شهرستان گرگان (كه نزديك به 25 درصد جمعيت استان را در خود جاي داده) طي سال گذشته 96 ميليارد ريال بوده در حاليكه اين رقم در آق قلا 1007 ؛ گنبد 504 ؛ علي آباد كتول 205 ؛ بندر گز 187 ؛ كلاله 143 ؛ كردكوي 142 ، مينودشت 88 ، آزادشهر 81 ، تركمن 78 و راميان 76 ميليارد ريال بوده است همين طور ميزان تسهيلات جذب شده در شهرستان از اين محل از فروردين تا پايان مرداد 86 ، 31 ميليارد ريال بوده در حاليكه در اين مدت در شهرستان آق قلا 326 ؛ گنبد 163 ، علي آباد كتول 66 ، بندرگز 60 ، كلاله 46 ، كردكوي 46 ، مينودشت 28 ، آزادشهر 26 ، راميان 25 و تركمن 25 ميليارد ريال از تسهيلات مذكور جذب شده است .
در اين بين توجه به مشكلات ديگر گرگان در زمينه سرانه ورزشي ميزان ساماندهي فضاهاي  گردشگري و .. نشان دهنده اجحافي است كه بر اين شهرستان روا مي شود.
نگارنده ضمن آنكه بر خود وظيفه مي داند بوسه اي نثار دستان مسئولان زحمتكش ديگر شهرستانهاي استان كه اينگونه در جذب اعتبار و اشتغالزايي براي جوانان ديارشان كوشا بوده اند بنمايد خواستار پاسخگويي سرپرست محترم فرمانداري به جهت عقب افتادگي گرگان نسبت به ديگر شهرستانها ( بر اساس آمار ارائه شده ) و نيز نماينده محترم مردم در مجلس به جهت بيان علت سكوت و عدم ورود به اين قضايا و دفاع از حقوق گرگان در زمينه هاي مختلف است .
همچنين از آقاي مهندس محمود زاده استاندار محترم گلستان خواهشمندم علت اين تعلل در جذب اعتبارات ، بي توجهي به گرگان و .. را جويا و با مقايسه اعتبارات توزيع شده دستگاههاي مختلف بين شهرستانهاي استان در راستاي ايفاي حقوق مردم اين ديار كوشا باشند . بماند آنكه متاسفانه برخي القا مي كنند كه بخش اعظم اعتبارات استان در گرگان هزينه مي شود در حاليكه آمار كاملا خلاف اين موضوع را آشكار و مظلوميت گرگان و فرزندانش را اثبات مي كند.
از سوي ديگر از مسئولان بازرسي استان مي خواهم با جستجو در علت ضعف اين شهرستان در جذب تسهيلات پرداختي مقصران را شناسايي و از جنابعالي ؛ رسانه ها و مردم هم تقاضا دارم اين موضوع را تا حصول نتيجه و استيفاي حقوق اين شهرستان پيگيري نمايند. /گرگان نيوز


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.081 seconds.